reklama

Kaj džas (kam kráčaš), Anička?

Vážená pani Belousovová,úprimne, z celého srdca Vám ďakujem za slová, ktoré ste povedali na tlačovej besede vo štvrtok 6. mája 2010. Znova sa mi potvrdilo, že Vaša angažovanosť a zanietenosť v otázkach týkajúcich sa vecí verejných, Vaša vecnosť v argumentovaní a pragmatický prístup k riešeniu aj tých najzložitejších politických, ekonomických a celospoločenských problémov, mi otvárajú oči, učia ma objavovať detaily dovtedy môjmu zraku skryté, a obohacujú môj život o nové, predtým netušené dimenzie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Priznám sa Vám, že som sa v minulosti neraz dostal do rozpakov, keď sa ma členovia medzinárodných konferencií a seminárov pýtali na spolužitie so spoluobčanmi rómskej národnosti v našej krajine. Prekvapovali ma znalosťou situácie u nás, keď hovorili o sídlisku Lunik IX. v Košiciach, o rómskych osadách v Liptove, na Spiši a inde. Taktiež sa ma pýtali na Slovenskú národnú stranu a jej predsedu Jána Slotu. Vás a Vašich priateľov obviňovali z propagácie rasizmu, fašizmu a xenofóbie. Logika ich argumentácie bola natoľko silná a presvedčivá, že som len bezmocne krčil plecami a na obranu Vašej strany som nevedel povedať ani pol slova.

Teraz je však všetko úplne inak. Konečne som pochopil, že človek, ktorý vyzerá ako Cigán, je v skutočnosti Slovák. Dnes už viem, že obyvatelia Lunika IX. v Košiciach nie sú Rómovia, hoci tak na prvý pohľad vyzerajú, ale Slováci. Rozličné osady roztrúsené po Slovensku od Plaveckého Štvrtka až kamsi po hranice s Ukrajinou taktiež nie sú rómske, ale plné neprispôsobivých Slovákov. Je mi úprimne ľúto, že som v nedávnej minulosti dokonca aj ja sám neprávom obviňoval Slovenskú pospolitosť z organizovania rasisticky motivovaných protestných akcií v Krompachoch, Rudňanoch a ďalších kútoch Slovenska proti Rómom. Ani tam totiž žiadni Rómovia nežijú, lebo všetci tamojší obyvatelia sa hlásia k slovenskej národnosti. Vami sprostredkované poznanie mi v budúcnosti celkom určite uľahčí kompetentne a zmysluplne reagovať na všetky vykonštruované obvinenia z rasizmu, fašizmu a xenofóbie adresované Slovenskej národnej strane. S mojimi dnes už bývalými priateľmi nechcem mať nič viac spoločné. Je mi úprimne ľúto, že som celé roky udržoval priateľské styky s rasistami, ktorí Slováka šmahom ruky dokážu označiť za Cigána, pričom im k tomu stačí jedna obyčajná fotografia.

Vážená pani Belousovová, Vám a Vašim priateľom prajem v predvolebnom zápase o očistu politického, ekonomického a celospoločenského života na Slovensku veľa úspechov. Teším sa na Vaše ďalšie inšpirujúce vystúpenia v médiách. Dúfam, že Vás šikanovanie a škandalizovanie Slovenskej národnej strany rasistami, ktorí na ňu neustále podávajú rozličné trestné oznámenia, neodradí od ďalšieho presadzovania Vašich ušľachtilých cieľov a zámerov.

P.S.
Úpenlivo a naliehavo Vás prosím, aby ste mne ako aj ostatným spoluobčanom na Vašej najbližšej tlačovej besede vysvetlili, či možno na bežnej fotografii odlíšiť Slováka od Maďara. Ak totiž niekto usiluje o vybudovanie nových mostov cez Dunaj, je užitočné pre všetkých nás ostatných vopred počítať s možnosťou, ktorým smerom, teda odkiaľ a kam sa po nich budú presúvať tanky.

Ján Bunčák

Ján Bunčák

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Evanjelický farár - v súčasnosti žije a pôsobí v Trenčíne. Zoznam autorových rubrík:  CirkevPolitikaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu